Robotik/Kodlama bilimi ve eğitimi bu becerilerin gelişmesinde ve geleceğin inşasında oldukça etkilidir. Robotik eğitimi alarak robot yapmayı öğrenen çocukların kendine güvenleri, öz saygıları, üretkenlikleri ve bilimsel süreç, problem çözme, iletişim ve işbirliği becerileri yani 21. yüzyıl becerileri gelişmektedir. Çevresindeki problemler için kendi çözümlerini üretebilen, algoritma ve kodlama bilen, kendi ürünlerini ortaya çıkarabilen bireyler olarak yetişmektedir. OKUL ÖNCESİNDE ROBOTİK KODLAMANIN KAZANIMLARI -Bilişim Okur Yazarlığı: Bilgisayarları Oyun, İnternet ve Sosyal Medya dışında görmesini sağlar. -İşbirliği: Dünya üzerinde farklı ülkelerden farklı kişilerle işbirliği yapmayı öğrenir. -Üretkenlik: Deneme ve üretme kabiliyetini artırır. Eğitimler sırasında üretici yönü öne çıkan çocuklar, hangi alana ilgilerinin olduğunu keşfedebilir. -Takım Çalışması: Arkadaşlarıyla uyum içinde olmanın önemini öğretir. Geleneksel sınıflar yerine farklı becerilere sahip öğrencilerin bir arada çalışması; öğrencilerin farklı alanlardan bilgiler edinmesini ve farklı öğrenme yollarını keşfetmesini olanaklı kılarken aynı zamanda sınıf içi iletişimi de artırıyor. -Paylaşma: Bilginin paylaştıkça çoğaldığını fark ettirir. -Disiplinler Arası Etkileşim: Birden çok dersi, tek potada eritmeyi öğretir. -Pes Etmeme: Robotik kodlama eğitimi aşamalı bir öğrenme sürecinden meydana geliyor. Öğrenciler eğitimde başarmak için sürekli denemek ve çözüm üretmek gerektiğinin bilincine vararak pes etmeden çalışmayı öğrenirler. -Programlama: Teknolojiyi kullanarak tüketen değil, teknoloji üreten nesiller yetiştirir.